Tänään: 17.07.2024

Toimittaja

Hong Kong Challenge myytiin loppuun kolmessa minuutissa

kalastus

Ennätyksellisen kiinnostuksen taustalla vaikuttavat hyvä kilpailukonsepti, helposti omaksuttavat kilpailusäännöt, tapahtuman hyvä seurattavuus sekä keskeinen sijainti.

Viime vuoden voittajat Jari Ollikainen, Tomas Boman ja Markus Pesonen (oik).

 

Hong Kong Challenge powered by Yamaha myytiin loppuun kolmessa minuutissa. Kyseessä on Suomen suurin heittokalastuskilpailu, joka järjestetään vuosittain Lohjanjärvellä. Viidettä kertaa järjestettävään kilpailuun ilmoittautuminen alkoi 20.2. kello 18.00 Facebook-livelähetyksen saattelemana, ja kilpailun 150 venepaikkaa myytiin loppuun noin kolmessa minuutissa.

Hong Kong Challenge -kalastuskilpailu järjestetään 8. syyskuuta Lohjanjärvellä. Kisakeskuksena toimii Lohjan Aurlahti, josta 150 venettä starttaa kilpailuun. Kyse on heittokalastuskilpailusta, jossa kilpailukaloina ovat kuha, ahven ja hauki. Kuhunkin venekuntaan kuuluu kaksi tai kolme jäsentä, joiden tavoitteena on saada mahdollisimman isot kalat kustakin lajista. Koska kyse on vastuullisesta kalastuskilpailusta, kalat vapautetaan mittaamisen ja kuvaamisen jälkeen.

Kilpailun suosion taustalta löytyvät helposti omaksuttavat säännöt ja kilpailumuoto, jossa myös kokemattomammat voivat onnistua sekä hyvät palkinnot. Kisakeskuksesta alle 150 kilometrin säteellä asuu huomattava määrä suomalaisista aktiivisista heittokalastajista. Lisäksi Lohjanjärven keskeinen sijainti mahdollistaa kilpailuun osallistuvien ennakkoharjoittelun paikan päällä. Kilpailun kiinnostavuutta on lisännyt myös sen seuraamisen helppous.

-Tänä vuonna tapahtuman seurattavuuteen panostetaan vielä aiempaa enemmän. Paikalta toteutetaan Rapala Live -lähetys, jonka kautta kisatilannetta, kilpailijoiden tunnelmia sekä asiantuntijoiden spekulointia kisan edistymisestä voi seurata suorana lähetyksenä Kalastajan Kanavalla, kilpailun järjestäjätahon Lohjan kalaseuran kilpailun johtaja Tuomas Hutri kertoo.

Hong Kong Challengen tämän vuoden pääsponsorina on Yamaha ja nimisponsorina perinteisesti Hong Kong. Yhteistyössä ovat mukana myös Raymarine, Lowrance Finland, Venemyynti Lindberg, Navionics, Norfin sekä Abu Garcia ja mahdollisesti myöhemmin muita toimijoita. Lisäksi suurimpien kilpailukalojen pyytäjät palkitaan kolmen eri kalastusoppaan Timo Narisen, Markku Korhosen sekä Jani Ollikaisen reissuilla.