FireCube

Päätoimittaja

Mikä on tämän kesän hittituote: FireCube

piha

Kesän yllättävä hittigrilli: näyttävä tulisija noussut jo 2. suosituimmaksi malliksi

Lämpimät vappusäät houkuttelevat monet avaamaan grillauskauden varsinkin Etelä-Suomessa, mikä on näkynyt viime päivinä grillien voimakkaasti nousseessa suosiossa hiljaisen alkukevään jälkeen. Hintavertailupalvelu Hintaoppaan toiseksi suosituin grillibrändi ei tänä keväänä ole suinkaan perinteinen kaasu- tai sähkögrilli, vaan näyttävästi muotoiltu Eva Solo FireCube -ulkotakka. 

Tanskalaisen design-brändi Eva Solon teräksestä valmistettu FireCube-ulkotakka on kyljellään kenottava tulisija, jonka voi nostaa pystyasentoon esimerkiksi grillausta varten. Näyttävästi muotoiltu tuote on noussut vauhdilla suomalaisten suosioon tänä keväänä ja ollut Hintaoppaan toiseksi suosituin grillibrändi alkuvuoden aikana. Tulisijan saa tällä hetkellä edullisimmillaan noin 350 euron hintaan. 

Suosituimpien grillimallien kymmenen kärjessä on perinteisesti tuttuja merkkejä ja grillityyppejä, kuten Weberin ja Landmannin kaasu- ja hiiligrillejä. Lähes joka keväänä listalle nousee kuitenkin yksi trendaava hittituote, ja tänä vuonna näyttää olevan Eva Solon ulkotakan vuoro. Tuote sopii varmasti niin kesämökeille kuin kotipihoille tunnelmaa luomaan.

Hintaopas.fi-palvelun maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett

Kokonaisuudessaan grillien kysyntä on ollut tänä keväänä aikaisempia vuosia maltillisempaa. 

Suomalaisten grillauskausi noudattelee hyvin voimakkaasti säätiloja, mikä on tietysti täysin odotettavaa. Kylmät säät ovat viivästyttäneet kevään grilliostoksia, ja grillien suosio oli esimerkiksi vielä viime viikolla -31 prosenttia viime vuoden vastaavaa aikaa perässä. Kun säät alkoivat lämmetä loppuviikosta, haut lähtivät heti perjantaina 45 prosentin nousuun*

Suosituimpien grillimallien keskihinta on ollut tämän vuoden huhtikuussa noin 603 euroa, kun vastaava luku oli viime vuonna 599 euroa. 

Muidenkin kesätuotteiden kysyntä viime vuotta perässä

Viileä kevät on näkynyt grillien ohella monien muidenkin kesätuotteiden kysynnässä. Esimerkiksi aurinkolasien suosio on 74 prosentin laskussa ja aurinkovoiteiden suosio 79 prosentin laskussa viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. 

Sen sijaan esimerkiksi lasten takkeja etsitään nyt 388 prosenttia viime vuotta vilkkaammin, ulkohousuja yli 200 prosenttia ja kerrastoja peräti 400 prosenttia enemmän.

Yksi tuote on Matinvesi-Bassettin mukaan noussut suosiossa ylitse muiden vapun alla. 

Yksi selvä vapun merkki on erilaisten kylmälaukkujen ja party coolereiden suosio, joka räjähti viime viikon lopulla peräti 418 prosentin kasvuun.

Matinvesi-Bassett kertoo vappupiknikien hittituotteesta

* Grillien suosiossa 31 prosentin lasku aikavälillä 26.–29.4.2024 edellisen vuoden vastaavaan aikaan verrattuna sekä 45 prosentin nousu aikavälillä 26.–29.4.2024 edeltävään neljään päivään verrattuna. 

Kuvat Eva Solon mediapankista

Hintaopas.fi
Hintaopas.fi on Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 1000 Suomessa toimivan verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu kattaa kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät. Sijoitus listalla määräytyy yksin tarjonnan hinnan perusteella. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla seitsemässä maassa. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, jonka palveluita Suomessa ovat myös Tori.fi, Oikotie ja PodMe.