
yrittäjäsenet saavat kuukausimaksua vastaan mainontaa paikallisesti sekä printtiin että someen – tuetusti. Vastaavanlaiset kampanjat ovat myös
Vihtiin, Karkkilaan ja Kirkkonummelle.
Me olemme olleet mukana niin Lohjan kuin Kirkkonummen keskustankehittämishankkeissa niin toimijana kuin kumppanina ja olemme nähneet, miten yrittäjät suhtautuvat mainontaan ja markkinointiin.
Käytännön kokemuksella
Meillä on käytännönkokemusta ja teoreettista osaamista alalta yli 30 vuoden ajalta ja toteutamme PAIKALLISESTI asiakkaidemme mainontaa ja markkinointia niin printtiin kuin digimarkkinointia – mutta monesti kaikki lähtee yrittäjästä, häneltä tulevasta kysymyksestä tai pyynnöstä – ja kyllä, me autamme parhaan osaamisemme kanssa Lohjan, Siuntion, Kirkkonummen, Vihdin ja Karkkilan alueilla.
Tuotamme niin yksittäisiä lehtimainoksia, kuin Google AdWords mainoskampanjoita ja päivitämme eri yritysten Facebook kanavia ja kotisivuja. Teemme sisältöä lähes päivittäin, kertoo Kari Oksanen Kettu Markkinoinnista.
Kari Oksanen toimii myös yrittäjänä ER-tuki yrityksessään sekä omistajana paikallisessa mainosteippaamo OmaLogo Oy:sssä.Tällä kokonaisuudella pystymme hyvin tarjoamaan varsin kokonaisvaltaista palvelua yrittäjille, jotka haluavat näkyvyyttä. Tarve voi olla uusien asiakkaiden hankintaan tai vanhojen muistuttamiseen. Jossain tapauksessa autamme vanhempia yrityksiä siirtymään digiaikaan tuottamalla näille esimerkiksi vanhasta logosta digiversion, kotisivut, sosiaalisen median kanavat ja muuttotilanteissa yrittäjä saa kauttamme myös ikkunateippaukset, kyltitykset yms.
Paikallisesti palvellen
ER-tuki, OmaLogo Oy sekä Kettu Markkinointi palvelevat yritysasiakkaita paikallisesti, joko omana itsenään tai kokonaispaketeissa kaikki samassa paketissa.
Meille voi asiakas soittaa alunperin vaikka lehtimainoksesta, mutta jos asia siitä laajenee muihin tarpeisiin, niin tervetuloa. Haluamme kehittyä edelleen paikallisesti ja tuottaa paikallisia palveluja myös tulevaisuudessa.
Alan kilpailu on kovaa ja monissa eri tilauksissa ja tarjouspyynnöissä lopullinen toimittaja tulee muualta.Kyllä esimerkiksi kotisivut usein tilataan jostain muualta tai isommilta toimittajilta, mutta meiltä yrittäjä saa myös tuen, jatkokehityksen ja paikallisuuden ja siksi meillä on kotisivuasiakkaita ylläpidossa reilut sata yritystä.
Sosiaalisen median kanavissa tuotamme myös lähes päivittäin sisältöä, mutta siellä kuten kotisivujen päivityksissä pyrimme kouluttaman ja opastamaan yrittäjää tekemään päivitykset itse. Alussa meiltä tietenkin saa opastuksen, ja jatkossa voi tilata palvelun kuukausimaksua vastaan, aina tapauskohtaisesti.
Moni yrittäjä ei esimerkiksi usko, että lehteä enää luetaan, mutta Ykkös-Lohja lehti, joka jaetaan joka viikko lähes 34 000 kotitalouteen on monen kyselytutkimuksenkin perusteella hyvin luettu lehti ja mainokset toimivat, mikäli itse mainoksen sisältö on kunnossa ja mainos sopii ajankohtaan. Tottahan on, että koskaan ei voi olla 100% varma, mikä mainos toimii ja mikä ei.
Digipuoli kasvussa
Vaikka moni mainostaja ja markkinoija on vielä vahvasti printissä, kuuluu Oksasen vetämien yritysten kehitykseen vahva digipresenssi.
Tavoitteena on ollut koko ajan, että meidän palvelumme löytyvät hyvin Googlesta, ja tässä olemme onnistuneet kohtuullisesti. Välillä vain omien projektien kohdalla aika ei tunnu riittävän, koska asiakkaat ovat etusijalla.
Google optimointi, erilaiset teemasivustot, linkkien rakentaminen, sisältötuotanto, natiiviartikkelit, sosiaalinen media sekä luonnollisesti eri digikanavien mainonta ovat tulleet entistä vahvemmin mukaan, vaikka kokemusta on netissä työskentelystä jo yli 20 vuotta ja viime vuonna lisäpalveluna tuli mukaan mahdollisuus rakentaa yrityskohtaisia mobiilisovelluksia.
Kyllä me käytännössä palvellaan kaikkien firmojen kohdalla aivan mikroyrityksistä, yhden hengen yrityksistä lähtien pyrkien toteuttamaan soveltuvalla budjetilla tavoitteellista markkinointia.
www.ostalohjalta.fi | www.ostavihdista.fi | www.ostakirkkonummelta.fi