Ykkös-Lohja ei ole Kettu Julkaisut Oy:n ainoa media. Tämän lisäksi Kettu Julkaisut Oy julkaisee kumppaninsa Omalogo Oy:n sekä ER-tuki Tmi:n kanssa sisältöjä paljon myös digitaalisilla alustoilla, sekä sosiaalisen median kanavissa, että erilaisissa blogeissa sekä nettisivuilla. Ykkös-Lohjaa on julkaistu jo yli 30 vuotta, mutta samalla tavalla ER-tuki on tuottanut markkinointia ja mainontaa digitaalisille alustoille jo 90-luvun puolivälistä alkaen. Viime vuosina nämä kaksi reittiä ovat löytäneet toisensa, ja artikkelimäiset sisällöt ovat nousseet omaan arvoonsa myös Googlen silmissä, ja siten yritysmarkkinoinnissa ja mainonnassa. Siinä missä Google ja muut hakukoneet auttavat tiedonnälkäisiä nettikäyttäjiä löytämään juuri sen heille parhaiten osuvan tiedon yli miljardista sivustosta, niin me voimme auttaa niin paikallisia, kuin kansainvälisesti toimivia yrityksiä löytämään uusia asiakkaita. Mistä on kyse, ja miten me autamme yrityksiä hakukoneoptimointi-projekteissa?
Mitä me teemme?
Meillä on tälläkin hetkellä projekteja mm. rahoituslaitokselle ja online apteekille menossa, missä on sovittu hakusanat ja niille asiakkaiden omat kohdesivustot. Me teemme uutismaisia artikkelisisältöjä näihin hakusanoihin soveltuen, ja julkaisemme niitä artikkeleita eri sivustoille. Nuo sovitut hakusanat tai -lausekkeet on sitten yhdistetty aktiiviseen linkkiin asiakkaiden omille sivustoille, jolloin saadaan aikaiseksi “kaikki tiet vievät Roomaan”-ilmiö.
Kun näitä artikkeleita luodaan tarpeeksi monta tarpeeksi hyville sivustoille, nousee asiakkaan sivuston arvo Googlessa ja muissa hakukoneissa haluttujen hakusanojen tai lausekkeiden osalta. Ja artikkelit ovat online jatkuvasti ilman kk-maksuja vuosia tulevaisuuteen tuottamassa hyvää yrityksen hakutuloksille.
Tämän toimintaidea on siis se, että sovitun hakusanan aiheesta kiinnostunut ihminen tekee Google haun, ja löytää ensimmäiseltä sivulta myös asiakkaidemme sivun – hakutuloksissa ei siis ole välttämättä ensimmäisenä se artikkelimme siellä sivustollamme, vaan asiakkaamme oma sivu – jonne nuo hakusanat ohjaavat liikennettä – totta kai artikkelitkin saavat lukijoita, mutta se todellinen hyöty on tuo Googlessa haettavan hakusanan nosto liittyen asiakasyritykseemme.
Backlinks are especially valuable for SEO because they represent a “vote of confidence” from one site to another. In essence, backlinks to your website are a signal to search engines that others vouch for your content.moz.com

Suomessa monella alalla tämän laatuinen hakukone- ja sisältömarkkinointi on vähemmän käytettyä, koska Suomessa on rajallinen määrä sivustoja, joille on järkevää sijoittaa näitä artikkeleita. Lisäksi artikkelituotanto vaatii oikeasti kirjoittajia, ja sopimuksia näiden sivustojen kanssa. Parhaat tulokset saadaan, kun artikkelin sisältö, toivottu ja sovittu hakusana ja sivusto, jolla artikkeli julkaistaan, kaikki tukevat toisiaan. Esimerkiksi kaikki autohuollon artikkeli www.europeancars.fi sivustolla linkillä ”autohuollot Espoossa”.
Koske me olemme toisaalta dataa luottavia (emme usko MUTU-tietoon vaan käytämme sovelluksia), ja toisaalta luotamme omaan ammattitaitoomme sisällöntuotannon suhteen, voimme tarjota yrityksille hieman erilaista hakukoneoptimointi palvelua:
Hakukoneoptimointi meidän kanssamme uudella tavalla
- saamme asiakkaan tarjouspyynnön tai kyselyn
- pyydämme asiakkaalta lisätietoa, minkälaista liikennettä asiakas haluaa, ja mitkä sanat on kuviteltu olevan parhaita hakusanoja yrityksen kannalta
- teemme hakusana-analyysin ja samalla analysoimme yrityksen kotisivut SEO mielessä
- asiakas kertoo budjetin, me laskemme tarjoukset sivustoista ja artikkeleista halutuilla hakusanoilla
- artikkelituotanto alkaa – artikkeleiden tärkeys hakutuloksissa johtuu, siitä että hakukoneet arvostavat sivustoja, joihin viitataan muualla netissä. Ja mitä paremmilta sivustoilta viittaukset tapahtuvat, sitä arvokkaampia nämä ulkoiset viittaukset eli linkit ovat
- artikkelit julkaistaan sivustoille halutuilla hakusanoilla
- raportointi alkaa ja kestää yhden vuoden, jossa seurataan sivuston Google näkyvyyden kehitystä halutuilla hakusanoilla
Haluatko tietää lisää? Ota yhteys Kariin mediamyynnissä.
Sanastoa
Hakusana
Hakusana on se sana tai kysymys, lause, jolla tietoa etsivä hakee tietoa netin hakukoneista kuten Googlesta.
Hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla pyritään parantamaan sivuston näkyvyyttä hakukoneessa (esim. Google, Bing, Yahoo, Yandex). Hakukoneoptimoinnilla pyritään vaikuttamaan nimenomaan maksuttomiin eli orgaanisiin eli luonnollisiin tuloksiin.
Digimarkkinointi
Digimarkkinointi on markkinoinnin osa, joka keskittyy digitaalisiin kanaviin. Siihen sisältyvät muun muassa yrityksen verkkosivusto, sähköpostimarkkinointi, hakusanamainonta, display- eli bannerimainonta, hakukoneoptimointi ja sosiaalinen media sekä edellä esitellyt ulkoisten sivustojen käytöt viitesanojen ja linkkien käyttöön markkinoinnissa.
SEO
SEO-kirjainlyhennelmä tulee sanoista ”search engine optimization”, suomeksi siis hakukoneoptimointi. Hakukoneoptimoinnilla (SEO) parannetaan ja kasvatetaan verkkosivustolle tulevan orgaanisen liikenteen määrää ja laatua kehittämällä sivuston hakunäkyvyyttä.