Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva on toiminut Lohjalla jo vuosia, mutta viime aikoina edustajavetoisesti, eikä toimisto ole ollut useinkaan avoinna. Nyt Turvan Lohjan konttorissa puhaltavat uudet tuulet, kun konttorin ilmettä on uudistettu ja sitä ovat alkaneet pyörittää vakuutusedustajat Krista Friman ja Jouni Maatraiva. Maatraiva on työskennellyt vakuutusalalla jo kahdeksan vuotta. Friman puolestaan on vakuutuspuolella vasta-alkaja, jolle on aiemmin kertynyt työkokemusta mm. liikunta- ja pankkialoilta. Aluemyyntipäällikkö Sini Lakaniemi on tyytyväinen uusiin työntekijöihin.

–Tekeminen lähtee näistä ihmisistä, jotka meillä ovat töissä. Heillä on vahva rooli, kun rakennetaan paikallisuutta. Toisella heistä on kokemuksen kautta vahvaa vakuutusalan osaamista, toinen taas on hyvä ihmisten kanssa, joten he ovat hyvä tiimi, Lakaniemi kehuu.

Maatraiva ja Friman kokevat, että paikallistuntemuksesta on heille apua työnteossa. Pienellä paikalla asiakkaat tulevat tutuiksi, ja ihmiset tuntevat toisensa ja vinkkaavat hyvästä palvelusta toisilleen. Henkilökohtainen palvelu koetaan tärkeäksi asiaksi.

–Ihmiset pitävät siitä, että pääsevät juttelemaan kasvotusten. Moni sanoo suoraan, että se on tärkeää, kertoo Maatraiva.

Kasvotusten tapahtuva palvelu on tärkeää etenkin vanhemmalle väelle, mutta Lakaniemi toteaa, että myös nuoremmat ovat alkaneet taas arvostaa palvelua. Hyvään palveluun kuuluu Turvassa se, että asiakas saa suoran puhelinnumeron vakuutusasioitaan hoitavalle työntekijälle.

–Silloin asiakas pääsee keskustelemaan vakuutusasioitaan sellaisen henkilön kanssa, joka tietää jo hänen tilanteensa. Soitan myös takaisin, jos on tullut puheluita, joihin en ole päässyt vastaamaan. Se on katoava luonnonvara, Maatraiva kertoo.

Verkossa on helppo hoitaa kuntoon esimerkiksi yksittäinen liikennevakuutus, mutta kasvotusten tapahtuvan asiakaspalvelun merkitys kasvaa, kun asiakkaalla on paljon erilaisia vakuutuksia.

Turvan vakuutusedustajat tekevät myös kotikäyntejä asiakkaidensa luo.

–Sitä mahdollisuutta on arvostettu, Maatraiva kertoo.

Hän painottaa myös vakuutusten myyntiä asiakkaiden tarpeiden mukaan, eikä niin, että asiakkaalle suositellaan turhia vakuutuksia oman palkkion toivossa.

–Haluamme, että palvelu on mutkatonta ja nopeaa. Sellaista, ettei asioista tehdä liian vaikeita, Maatraiva tiivistää.

Vakuutusedustajat Krista Friman (vas) ja Jouni Maatraiva sekä aluemyyntipäällikkö Sini Lakaniemi.

Yhteistyötä paikallisten seurojen kanssa

Lakaniemi kuvailee Turvaa perinteiseksi vakuutusyhtiöksi, joka tekee vahvaa yhteistyötä mm. ammattiliittojen kanssa. Suuren yleisön keskuudessa Turva on ollut ehkä siksi hieman tuntemattomampi, mutta tilannetta yritetään nyt korjata.

–Tämä on ollut tavallaan duunarien vakuutusyhtiö, Lakaniemi kuvailee.

Näkyvyyttä Turva saa mm. paikallisten seurojen kanssa tekemästään yhteistyöstä.

–Haluamme näkyä ja tukea paikallista tekemistä sponsorisopimusten kautta, Lakaniemi avaa.

Äskettäin on sovittu yhteistyöstä Harjun Kiekon kanssa. Tarkoituksena on järjestää sekä Lohjalla että Nummelassa yleisöluisteluvuoroja, joissa on paikalla sekä Turvan että Harjun Kiekon väkeä.

–Pääsemme tällä tavalla tutuksi lohjalaisten ja nummelalaisten kanssa ja osaksi perheiden arkea. Turvajäille ovat kaikki tervetulleita. Ajatuksena on jakaa kaukalo kahtia, jotta sekä mailalliset että mailattomat pääsevät jäälle. Lisäksi tulemme näkymään yhdessä Lohjalla paikallisissa tapahtumissa, Lakaniemi kertoo.

–Kun ei ole talvia, niin päästään ainakin jäähalliin luistelemaan, iloitsee Maatraiva.

Yhteistyötä tehdään myös Vihti Golfin kanssa.

SMS

Kommentoi kirjoitusta