Bergé Auto Nordics Oy vahvistaa Kia-jälleenmyyjäverkostoaan Suomessa. Uutena Kia-jälleenmyyjänä aloittaa Auto-Kehä kahdella paikkakunnalla: Karkkilassa ja Lohjalla, minne valmistui myös uudet tilat.

–Olemme erittäin iloisia, että pystymme laajentamaan verkostoamme tällaisena aikana. Tämä on osoitus Kian vetovoimasta merkkinä. Auto-Kehä on merkittävä paikallinen toimija Uudellamaalla, jolla on vahva markkina-asema ja on tunnettu hyvästä palvelustaan, sanoo Kia Brand Director Rami Kittilä.

Kia on vuonna 2020 noussut Suomen 5. rekisteröidyimmäksi merkiksi ja se tavoittelee Suomessa yli 7 prosentin markkinaosuutta.

Auto-Kehä Oy on vuonna 1960 perustettu maineikas perheyritys, joka on saanut lukuisia autoalan tunnustuksia Suomessa.

–Olemme innoissamme päästessämme aloittamaan Kia-automyynnin ja -huollon sekä Karkkilassa että Lohjalla. Kia on noussut yhdeksi Suomen kiinnostavimmaksi automerkiksi panostamalla voimakkaasti sähkö- ja hybridiautoihin. Merkki on vahva kaikissa tärkeimmissä henkilöautosegmenteissä. Uskomme, että Kian mallisto vetoaa asiakkaisiimme. Auto-Kehän laajentuminen Lohjalle tytäryhtiön Auto-Kehä Lohja Oy:n myötä sekä Kian kanssa yhteistyön aloittaminen on merkittävä tapahtuma meille, sanoo Auto-Kehä Oy:n toimitusjohtaja Olli Liljegren.

–Auto-Kehä Lohja Oy saa hienon alun, kun pääsemme aloittamaan yhteistyön Kian kanssa, kommentoi Auto-Kehä Lohja Oy:n toimitusjohtaja Tom Mörck.

Lohjan Autopalvelu luopuu kesän aikana Kia-jälleenmyynnistä ja -huollosta. Kia-maahantuonti kiittää Lohjan Autopalvelua pitkäaikaisesta yhteistyöstä.

Auto-Kehä Lohja Oy aloittaa myös Mitsubishi-jälleenmyynnin ja -huollon

Bergé Auto Nordics Oy vahvistaa Mitsubishi-jälleenmyyjäverkostoaan Suomessa, kun Auto-Kehä Lohja Oy aloittaa merkin jälleenmyynnin ja huollon Lohjalla. Lisäksi Auto-Kehä Oy aloittaa Mitsubishi-huollon Karkkilassa.

–Olemme erittäin iloisia, että pääsemme aloittamaan yhteistyön Auto-Kehän kanssa. Auto-Kehä on arvostettu ja palkittu autoalan toimija Uudellamaalla. Yhtiö on tunnettu hyvästä palvelustaan. Saamme Lohjalle ja Karkkilaan vahvat Mitsubishi-edustukset, sanoo Mitsubishi Brand Director Markku Riekkola.

–Mitsubishin kanssa yhteistyön aloittaminen ovat merkittävä tapahtuma meille, kertoo Liljegren.

–Mitsubishi tunnetaan japanilaisesta laadusta, hybridiosaamisesta ja viiden vuoden takuustaan. Uskomme, että Mitsubishi kiinnostaa merkkinä laajaa asiakaskuntaamme, sanoo Mörck.

Viime vuosi oli Mitsubishille Suomessa kaikkien aikojen paras koko 2000-luvulla. Mitsubishin henkilöautoja rekisteröitiin vuoden 2019 aikana yhteensä 1961 kappaletta, kun vuonna 2018 niitä rekisteröitiin 1075 kappaletta. Merkin markkinaosuus nousi viime vuonna 1,7 prosenttiin, kun se oli vuonna 2018 0,9 prosenttia. Mitsubishi-malleista eniten myyntiään kasvattivat ladattava hybridikatumaasturi Outlander PHEV (+195 %) ja kompakti katumaasturi ASX (+171 %).