Päätoimittaja

K-Market Puistokatu rakentaa pop-up -kaupan Lohjan Kisakallioon koripallon pohjoismaiden nuorisojoukkueiden mestaruuskisoihin

k-market, Kisakallio

Lohjalainen K-Market Puistokatu jalkautuu Pirkka pop-up -kaupalla Kisakallion Susi Training Centeriin. Kisoissa 18- ja 16-vuotiaiden nuorten maajoukkueet pelaavat 28.6.–2.7. Pohjoismaiden mestaruudesta. Pop-up -kauppa rakentaa valikoimansa terveellisempien tuotteiden ympärille.

– Pirkka pop-up -kauppa rakentuu nimensä mukaisesti Pirkka ja Pirkka Parhaat ‑tuotteiden ympärille. Tuotteiksi on valittu kisaeväiksi sopivia naposteltavia, mutta valikoiman muodostuksessa on haluttu ohjata terveellisten valintojen tekemiseen, kertoo K-Market Puistokadun kauppias Pilvi Ala-Huikku.

– Pop up -kaupan erikoisuutena on, että bakery-tuotteet, eli piirakat ja leipäset tulevat joka aamu tuoreina K-Market Puistokadun paistopisteestä, jatkaa Ala-Huikku.

Pirkka Pop up -kaupan valikoimassa on 56 tuotetta ja kaupan myyjinä toimivat Koripalloliiton vapaaehtoiset.

– Samankaltaista konseptia kokeiltiin kaksi vuotta sitten täällä Kisakalliossa edellisen kauppiaan aikana. Uskon koripallofanituksen Suomessa kasvaneen huomattavasti sinä aikana ja pop-up -kauppakin menestyy aikaisempaa paremmin, pohtii Ala-Huikku.

– Pirkka pop-up -kaupan perustamisessa ovat suuren panostuksen antaneet Keskon asiantuntijat ja Koripalloliiton vapaaehtoiset. Väliaikaisen myyntipisteen perustamisesta on nyt kokemusta ja mahdollisesti hyödynnän konseptia jatkossa myös muissa paikallisissa tapahtumissa, summaa Ala-Huikku.

K-kauppias Pilvi Ala-Huikku luotsaa Lohjalla K-Market Puistokadun lisäksi K-Market Veijolantietä ja K-Market Laurinkatua.